onsdag 20 mars 2013

Inga avstånd:(

Tisdagens träning var en sådan träning när jag inte såg några avstånd varken när jag red Ture eller Knatten. Det var alltså inte en av dom träningar där man går ifrån oh känner sig på topp, fast inte heller på botten. Ok på sin höjd kanske?

Ture har blivit stor nu för han har fått bakskor, vilka han glatt klinkade med mot framhovarna, det var tur att han hade boots på sig för annars hade nog de nya framskorna flugit all världens väg. Förutom att jag inte hittade några avstånd så var Ture väldigt duktig, han har börjat hoppa alltmer med rygen nu tycker jag och han har verkligen börjat förstå vad som förväntas av honom, jag lyckades till och med göra byten på honom, ibland.

Knatten var trock och russig under början av passet och att använda högra bakbenet ville han inte. Han var trots det superfin på hinder och hoppade mig nästan ur sadeln vid vissa språng. Inte heller Knatten och jag fick till det riktigt som det skulle vara denna träning.

Mr B är nu med i upplägget att lära Russ svänga, tyvärr är inte Russ det!! Att svänga är enligt Knatten något väldigt överskattat, för varför ska man göra det när det är mycket enklare att springa jättefort rakt fram! Jag tackar ridhusväggarna och sargen för stopphjälpen i går. Knatten tog ett flertal gånger bettet och bara drog iväg med mig, det kändes lite som att tyglarna satt som i en vägg och den väggen kunde minsann varken svänga eller bromsa.

Ponnyfasoner de lux skulle man kunna säga, denna typ av beteende är en av anledningarna till att jag kallar djuret Russ! Till slut, efter ett flertal försök lyckades vi alla fall svänga något, inte snävt och snabbt, men dock en antydan till sväng i alla fall. Man får vara nöjd med det lilla ibland. I kväll är det bommar som gäller, och det ska ta mig tusan svängas också, vänta du bara lilla ponnyruss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar