lördag 23 mars 2013

Uppkravlad

Jag har nu tagit mig upp fråna att ha legat nerbäddad i soffan och sängen i en och en halv dag. I torsdags gick jag hem från jobbet efter halva dagen. Jag vaknade redan på morgonen med en fruktansvärd huvudvärk som vägrad ge med sig trots mina olika cocktailrar av piller jag provade med. Till slut gav jag upp och gick hem. I går låg jag hela dagen som ett meningslöst paket i sängen eller i soffan, för omväxlingen skull,  med ett ballonghuvud och en diffus smärta i hela kroppen. På kvällen var det sedan så gott som över och i morse vaknade jag och kände mig som mig själv igen! Därav att jag inte skrivit i bloggen, för hur intressant är det att läsa om en soffpotatis vedermödor?

Nu sitter jag här och är ensam vaken, så mycket för sovmorgon när man vaknar halv åtta av sig själv. Jag är grymt rastlös och vill bara klä på mig och sticka ut och iväg. Men det går nog inte för i går hade jag en tanke om att vi skulle ha en mysig familjefrukost och tillsamman såsa runt och äta pankakor och mysa. Men här sitter jag nu själv och det bara kryper i hela mig att väcka dom andra så att vi kan mysa så jag sen kan få röra på mig. Nu tror jag inte att en väckning skulle vara så populär. Fast nu hör jag att Mathea vaknar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar