måndag 4 mars 2013

Inga poäng:(

I helgen blev det inga poäng till ToA, men jag fick till fina rundor så jag är nöjd ändå. Startfältet var stort och fullt med "kändisar", de flesta var proffs som lever på det här med hästar, så konkurensen var stor. Därför är jag nöjd ändå.

Russ gick fyra klasser i helgen, två 1.20 och två 1,30. Vi hade ett ner i båda 1.30 och var nolla i båda 1.20. Han är stabil i 1.20 nu och ofta klockren där, medan där är lite mer fix kvar i 1.30 innan dom rundorna sitter dom med. Men det är inte långt kvar innnan vi är rätt säkra där med, tror jag i alla fall.

Jag tror faktiskt att jag har haft nytta av att jag börjat med mentalträning på mig själv. Jag var inte speciellt nervös utan bara väldigt motiverad och peppad så fokus var nästan på topp under ritterna. Det återstår dock en del kvar, speiciellt det här med att komma ihåg banan. Jag kan inte skriva mer nu, men jag berättar senare om hur jag förberett mig mentalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar