torsdag 7 mars 2013

Lite spänt

I går red jag jag på ute på banan. Det stormade så Knatten var minst sagt spänd dom första tjugo minuterna. Jag red mycket i förvänd galopp och mycket galoppslutor. Knatten är väldigt duktig på förvänd galopp nu, ja faktiskt så duktig att han vill göra det hela tiden, även när han ska gå i rätt galopp! Men jag kan ju inte direkt klandra honom, för det måste ju vara ganska förvirrande ibland för hästarna att förstå vad vi människor egentligen vill. Undrans vad dom tänker om oss?

Knatten filosoferar:
"Seriöst vet du vad du verkligen vill mamma?? När det gäller det här med att galoppera till exempel? Först så skulle jag gå i den galoppen i det varvet och då var det fel när jag gick i den andra galoppen? Sen skulle jag hålla på att byta galopp, sjukt svårt faktiskt, jag menar försök du hålla reda på en massa ben som sittar på helt olika håll på din kropp för att sedan helt kasta om riktning på dom åt alla håll och kanter!? Sen helt plötsligt en dag skulle jag göra precis tvärt i mot, då skulle jag inte byta galopp när vi skulle över i det andra varvet för då är helt plötsligt rätt galopp fel galopp. Så allvarligt, ni männsikor gör saker och ting så himla besvärliga!

Livet kan vara så mycket enklare än så faktiskt. Man äter, man bajsar lite, man äter lite till, man busar lite med kompisen, man äter, man bajsar igen, man drar en galopprepa med lite bock och brall (i helt valfri galopp på alla fyra benen, som det passar en), sen äter man lite till, sen sover man och så börjar allt om igen! Så lätt kan livet faktiskt var, har ni tänkt på det människor!?!?" Men visst om det nu gör er gladare att komplicera till allting så kan jag välan hänga med på det med, men då får ni faktiskt ha lite överseende med att jag blir förvirrad ibland!!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar