tisdag 26 mars 2013

Inga poäng

Än så länge har det inte blivit ett enda ynka poäng till ToA:(! Vi har inte riktigt fått till det i 1.20 som dom flesta har varit A:0 vilket jag har kommit på inte är vår starka sida. Att svänga är inte alltid så enkelt med Russ så det är något vi måste öva på. I helgens 1.20 försökte jag lägga upp tempot och det funkade inte så bra för då blev han flack i sprången och svår att svänga.

M gjorde en tänkvärd analys där hon kom fram till att jag inte ska tänka på att rida snabbt, utan i stället hålla den vanliga galoppen och i stället försöka hinna svänga snävt. Knatten har bra grundgalopp så vi kommer snabbt fram på distanserna ändå. Jag kan i så fall i stället galoppera på lite, lite bättre och plocka bort ett galoppsprång på det distanser där man kan välja mellan ett mer eller ett mindre galoppsprång. Som i 1.30 mellan 2:an och 3:an där man kunde välja att rida fram på sex eller lite tillbaka på sju (nu kommer jag inte ihåg hur många meter det var). Dom flesta red på sju vilket jag tänkt och jag försökte komma tillbaka på sju men i stället fick jag in sex ganska lagom steg när jag tog tillbaka lite, medan de andra som red på sex verkligen fick rida framåt.

Nästa tävling ska jag rida i vår vanliga grundgalopp, rida ett mindre på de distanser där man kan välja fram eller bak och satsa på att svänga snävt. Det är min intention i alla fall, sen får man se hur det blir i verkligheten;)!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar