tisdag 17 september 2013

Hösthosta och röriga tankar

I går var det ingen häst eller något stall för mig. Jag har skaffat mig en ny medryttare som hjälper mig två dagar i veckan, skönt. Hon hade hand om Knatten hela veckan då jag var i Luleå och allt verkade ha flutit på bra. Knatten var fin att rida när jag kom hem så jag är glad och nöjd! Jag har haft sådan otrolig tur med mina medryttare då dom har tagit mycket väl hand om mina hästar genom åren. Utan medryttare är det svårt att få ihop tillvaron då Måns är borta mycket, det går men det är svårt. Nu är ju Mathea som tur var äldre och kan vara själv ganska mycket men någon dag i veckan kan det vara skönt att inte behöva att åka till stallet utan bara åka direkt hem från jobbet! Dessutom får jag numera rätt så  mycket pikar från dotter om att jag försummar henne för hästens skull! Jaja man kan inte behaga alla här i världen!

I kväll har jag i alla fall hand om Russ själv och funderar på om jag ska hoppa med i kalabalikgruppen. På tisdagar är det träning för Mr B uppe på LCR, under utesäsongen är det ofta bara en grupp som kan bestå av allt från två elever till si så där en tolv stycken. Nivån mellan eleverna är milt sagt ojämn och hoppningen kan i mellanåt te sig lite kaosartad. Vanligen tränar jag och M själva för Mr B vilket gör att jag är lite bortskämd och kan tycka att det läggs allt för lite fokus på just lilla mig när jag hoppar med i en grupp;)! Därav att jag försöker undvika att hoppa på tisdagsträningarna.

Jag känner mig i övrigt lite osäker på vilket upplägg jag skall ha under veckan, det känns som man kommer av sig när man är borta så många dagar som jag var förra veckan, hela fyra dagar!! Men jag känner mig rätt så okoncentrerad över lag faktiskt. Jag har tagit över Matheas förkylning och hostar lungorna ur mig både natt och dag vilket medför att jag är lite snurrig i huvudet. Verkar detta inlägg rörigt och osammanhängande så är det för att jag är och rörig osammanhängande!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar