onsdag 18 september 2013

Ojämna läder!!

Träningen gick riktigt bra och var betydligt mindre kaosartad än vad den kunde ha varit. Russ var mjuk och fin redan från början men la som vanligt över mig till höger i sadeln. Ni som varit med vet att detta är något som sker  mer eller mindre beroende på, ja gud vet vad?? I dag var det ganska mycket så jag gav upp och bestämde mig för att faktiskt korta det högra stiglädret. Ja, jag vet att det är big no no på det men det sket jag faktiskt i! Det kändes genast mycket bättre och Knutte flög över hindren mjuk som en gummibollskatt medna jag satt hyfsat mitt över honom!

Jag hade dock lite dåligt samvete över mitt fusk med stigbyglarna så när jag hoppat av och kommit in i stallet så kollade jag från marken hur tokigt det såg ut och om någon lätt skulle kunna genomskåda  mig framöver. Till min häpnad hänger stigbyglarna jämt längs med Russ sidor. När jag kollade hålen på lädren så visar det sig att dom nu var jämna och att dom var i hål 15 på båda sidorn, av detta drog jag följdaktligen slutsatsen att det högra lädret hade varit i hål 14 tidigare. Min fråga är nu, hur länge har jag egentligen ridit med ojämna läder?? I flera månader eller och varför har jag inte kollat detta tidigare!! En typisk klassisk Titti sak att göra skulle nog en del av mina bekanta kunna säga;)!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar