måndag 9 september 2013

Jag har inte slutat blogga

Även om man kanske kan tro det så har jag inte slutat blogga, jag har bara tagit ett litet uppehåll!
Jag har varit hemma med sjukt barn och har mest tagit det väldigt lugnt sista tiden. Efter tävlingarna i Skövde var det precis som att all min energi och motivation bara försvann. Jag hade trott att det skulle vara tvärtom, att jag skulle komma hem och vara på topp och supertaggad på att rida, träna och tävla,  men tyvärr var det precis tvärtom.

Tävlingarna kändes lite som stolpe ut för mig, inte för att det gick direkt dåligt men det gick ju inte heller superbra och jag kände mig inte nöjd med min egen prestation eller ridning. Knatten skötte sig utmärkt men jag var ofukuserad och klantig helt enkelt. När jag har ridit hemma så har jag inte heller haft någon riktigt bra känsla på länge varken när det gäller markarbete eller hoppning. Knatten är rätt så trött och slö, inte så att han känns ofräsch eller något, men sådär tradig som han kan vara på sommaren när det är lite varmt. Han och jag har nog varit lika oengagerade helt enklet, det kanske är jag som har smittat av mitt humör på honom.

Nu börjar det i alla fall kännas lite bättre igen och hoppningen i går gick ganska bra Knatten är dock lite nochalant i bland men i övrigt så hoppar han väldigt väl i alla fall enligt M och Mr B, själv tycker jag bara att han känns matt i sprången och att han inte har samma fart och fläkt som tidigare. Men det kan ju vara så att det är för att han nu verkligen hoppar som han ska, på styrka och teknik och inte på fart längre. Jag är förvirrad.  Dessutom hoppar vi inne nu för att komma igång inför inomhussäsongen vilket även det kanske bidrar till att det känns annorlunda nu. Katten vet?

Jag har även tränat med Lille Ture, som inte är så liten längre, han har växt både på höjden och bredden ser det ut som. Bästa Grannen har gjort ett fantastiskt jobb med honom och han är jättefin att rida. Vi tränade för en tränare jag aldrig ridit för innan och hon kom med lite råd och tips som jag kunde ta till mig och lägga på erfarenhetskontot.

Det är roligt att rida för andra tränare men det kan även ställa till det en del. Om det är en tränare som vill ändra allt för mycket på ens träning på en gång så blir i alla fall jag väldigt förvirrad och rider då snarare sämre än bättre. Men en tränare som inte är allt för lågt från ens grundtränares tänk kan däremto tillföra en del nya imput utan att det blir allt för förvirrat för mig:)!

Det kändes som om detta skulle funka i alla fall så vi får se om jag kanske kan få en plats i den gruppen framöver, nu var jag bara reserv. Knatten fortsätter jag att träna för Mr B i alla fall då det funkar bra för oss. Förhoppningsvis kommer det väl även att tillkomma någon gästträning med Maria Gretzer längre fram i höst eller vinter.

I morgon åker jag på utbildningskonferens i Luleå i fyra dagar så då har jag inte så mycket häst att skriva om. Men man vet aldrig vi hörs! Här kommer förresten bilden på äggahuvudet!!
                                      
                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar