tisdag 3 september 2013

Velar hit och dit

Jaha nu har jag ändrat mig och ska inte tävla i Halmstad utan i Sydslätten i stället och dessutom spontananmälde jag mig till i morgon i Dagstorp! Så det kan bli! Sedan kom jag på att jag inte har någon att ta med mig i morgonkväll men det löser sig antar jag, annars får jag väl åka själv?

I går tränade jag lite kondition med Knatt ute på stora hoppbanan som är 80 x 100 m. Jag galopperade oavbrutet 8 varv i ett 350 meters tempo, jag tror att det var i 350 meters tempo i all fall, hur som helst så var det i en frisk galopp? Det blev faktiskt nästan 3 km när jag räknade på det. Efter det skrittade jag i två varv och red sedan lite travbommar och gjorde skänkelvikningar och volter. Sedan red vi över en bom i galopp på volt samt ökade och minskade galoppen i vart femte steg.

Sen var jag klar och lade ner honom i trav några varv för att avsluta det med avskrittning runt anläggningen. Att skritta av tyckte Russ var jobbigt och han hade nog helst velat att jag bar runt honom i stället för att jag satt på ryggen. Men jag måste säga att Russ har ganska så bra kondis faktiskt för han orkar rätt så mycket!!

I kväll kommer bästa vännen Ewa och ska känna igenom Russ, Slips och Leo. Hon ska göra sin examen som fysioterapeut och vår hästar blir examensarbetet! Om ni i framtiden vill ha er häst behandlad så kan ni använda er av Ewa. Eller så kan hon ta fina foton på er;)!

Foto: Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar