torsdag 19 september 2013

Litta stressad

Fick äntligen nästan en hel natts sömn!! Den förbannade hostan har gjort det omöjligt att sova om nätterna. Den förbannde hostan har gjort livet surt! Att hosta kan tära så mycket på kroppen är helt ofattbart. Jag tog i alla fall tag i saken och fick utskrivet lite rejäl hostmedicin, en sådan som förr om åren hade en röd triangel! Det hjälpte tack och lov.

I dag känner jag mig lite bättre rent fysiskt men stressnivån är ändå hög. Måns är iväg och jobbar han har varit borta hela veckan och kommer inte hem förrän nästa torsdag. Detta innbeär ett jädrans pusslande för att få saker och ting att gå ihop med hästen, hunden, barnet och livet! Jag fattar inte hur jag har fixat det tidigare om åren. Jag har ju varit själv med allt innan och då fick jag ju allt att funka, då var dessutom Mathea yngre och kunde inte vara hemma själv vilket hon kan nu. Ändå så tycker jag att jag inte hinner göra någonting ordentligt.

Tack och lov att jag har hjälp med hästen nu i alla fall. I kväll blir det träning med Ture och MM (medryttaren) rider Knatten. Dotter vill i alla fall följa med och titta så då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag lämnar henne hemma. Hon gillar Ture mycket mer än Knatten och kan därför tänka sig att titta på när jag hoppar honom. Hon vägrar konsekvent att följa med till stallet när jag skall till Knatten. Jag har ofta dåligt samvete för Matheas skull, för att jag ägnar så mycket tid i stallet, speciellt när hennes pappa inte är hemma. Men jag vill verkligen, verkligen inte sluta att rida eller sälja hästen. Trots att det är en slitsam hobby som tar mycket tid i anspråk så ger det mig så otroligt mycket. Jag är nog lite klen i mig själv i dag, det tar på krafterna att vara sjuk och turnéänka samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar