tisdag 3 september 2013

.....och ännu lite mer velande men det blev en Uvex!

Efter att ha provat tusentals med hjälmar, ja kanske lite överdrivet, men jag har provat massor med hjälmar så bestämde jag mig för ett uvexägg till slut! Uvex Perfexxion Active hette ägget, hoppas det nu inte var en av dom som var återkallade? Det var  den av alla hjälmar som gjorde att man såg minst deformerad ut i alla fall. Jag hade tänkt att vänta lite till att skaffa en ny hjälm, men min gamla hjälm är så svettig, äcklig och illaluktande att jag inte stod ut med den längre.

Denna sommaren var rena dödsstöten för min Charles Owen hjälm och mina andra "sommarhjälmar" som jag annars använt gillar jag inte längre. Den ena borde jag dessutom ha kasserat för länge sedan då den varit med om både det ena och det andra. Den andra ful Uvexen får jag ont i huvudet av eftersom den inte passar så bra, dessutom är dom båda sommarhjälmarna skitfula. Charles Owen hjälmen är visserligen ok utseendemässigt men förutom odören från den så är den dessutom alldeles för stor för mig, fast jag lagt in Matheas cykelhjälmstoppning i den!! Jag köpte den när jag fortfarande hade dreads, mitt huvud blev två nummer mindre när jag klippte av dom!

Uvexhjälmar är ju mer populära hos dressyryttare har jag sett, så jag kommer fortfarande att vara helt ute på hopptävlingar. Det skiter jag i för jag tycker faktiskt att den nästan är snygg, till skillnad från de flesta andra hjälmar på marknaden. Jag gillar inte alls utseendet på de hjälmar som är populära inom hoppningen som KEP och Samshield och allt vad dom nu heter. Dom får mig att se ut som en bortkommen medicinboll på avvägar! Denna uvexhjälm får mig mer att se ut som ett sofistikerat ägg, ska ta en bild i kväll så får ni se vad ni tycker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar