måndag 16 september 2013

Vår första prisutdelning!

Knatten och jag har nu varit inne på vår första prisutdelning och jag hoppas verkligen att det blir fler!! Vi kom sexa i 1.25 på Ribban i går. Tyvärr finns det inga bilder från den då M var lite svag i sig själv och inte orkade följa med tillbaka till banan, vilket inte är så underligt eftersom det var en promenad på ca tio mil t/r. Kanske lite överdrivet  men långt var det i alla fall. Jag är ju inte så van vid att jag placerar mig så att jag får komma med på prisutdelning så vi gick tillbaka till parkeringen direkt efter att vi ridit. Väl framme vid parekeringen när jag hoppat av kollade jag i telefonen och banne mig Russ och jag låg på sjätte plats! Så det vara bara att hoppa upp igen och rida hela långa vägen tillbaka!

Det kanske var tur att vi inte blev förevigade på bild för Knatten vägrade att stå fint när vi väntade på rosetten. Han var lite ur ramen skulle man kunna säga, med bakbenen långt bakom sig, ryggen sänkt och huvudet rakt upp i vädret. På ärevarvet hade jag full sjå att hålla honom för han ville minsann inte gå sist utan först. När vi gick ut från banan poserade han hur malligt som helst genom att visa upp sig i sin finaste balanstrav à la arab vilket innebär att han går med svansen högt i vädret, huvudet rakt upp med uppspärrade näsborrar och med mycket höga framben! Mycket stiligt enligt Knatten men jag vete katten om jag kan hålla med om det. Han var mycket nöjd med sig själv i alla fall och det med rätta för han var jätteduktig när han hoppade!

Tur som tokiga hade vi med för både jag och Knatten gorde vårt allra bästa för att få ner ett av hindren i fas två, jag var i med foten i stödet och Knatten drog bägge bakbenen längs med bommen! Hindret stod och vaggade ett bra tag men bestämde sig sedan för att hålla sig upprätt. Resten av banan hade vi bra flyt i och i fas ett red jag enligt planen och fick faktiskt till det riktigt bra. Jag hoppade bara en klass för både jag och M var dunderförkylda och trötta så därför strök jag mig ur 1.30. Man ska ju sluta på topp. Nästa helg börjar vi att tävla inne och jag hoppas att vi nu kan skärpa till oss och börja få lite placeringar framöver också. Målet är en färgad rosett i 1.30 innan 2013 är slut!

Varken jag eller Russ är bra på det här med posering!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar