söndag 29 september 2013

Ture tävlar och lite ditt och datt.

I går var det tävling med Ture. Han debuterade i 1.10 med ett ner vilket man får vara väldigt nöjd med. I  1 meter rev han i princip alla räcken eller tre av fyra i alla fall och men han var väldigt fin på alla distanser och på oxrarna. Nu får vi se lite vad som händer framöver med Ture då det är lite saker på gång i hans liv.

Knatten har ju varit lite tråkig att rida sista tiden så därför har jag bokat tid till honom för en ordentlig genomgång hos en riktigt duktig veterinär. Han är inte halt men hans trav är inte alls lika bra som den varit och i galoppen står han emot lite. Hoppningen verkar inte vara påverkad men jag vill inte sitta och känna  mig osäker på om han är helt ok när jag rider. Men jag rider på som vanligt fram till dess.
Annars händer det inte så mycket annat på ridfronten, det är lite svårt att planera när saker och ting är som dom är. Under tiden njuter jag av det fantastiska höstvädret.



                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar