tisdag 26 februari 2013

Hinna mycket!

Jisses vad man hinner med mycket när man går upp halv fem! Halva dagen har ju nästan gått innan man ens har hunnit till jobbet. Någon gång strax efter tio kommer jag nog att somna på den plats jag befinner mig just då. Lite otursamt eftersom jag då ska ha utvecklingssamtal med chefen, undrans vad hon hade tyckt om den utvecklingen?

Knatten var så fiiiiiiiin i dag när vi hoppade han hoppar verkligen som f...n numera! Jag har problem att sitta kvar i vissa språng då han faktiskt nästan hoppar mig ur sadeln. Jag har svårt för att trampa ner min högra häl har jag kommit på. Därför är den högra skänkeln inte så  stadig som den borde vara i sprången, den flaxar runt lite som den själv vill. Detta problem har uppstått efter en omkullridning då Knatten landade på min fot när och foten hamnade i en konstig vinkel. Jag hade ont i flera månader efteråt men gjorde inget åt det då, det får jag sota för nu. Jag får nog ta mig i kragen och börja med att sjukgymnastika mig. Om jag ska göra alla dom övningar som sjukgymnasten sagt åt mig att göra kommer mitt träningspass av vara typ en timme, jag ska ju gymnastisera rygg, axlar och nu även foten!! Det är jobbigt och gör ont att bli gammal!!

Åter till hoppningen och som sagt, Knatten gjorde verkligen bra ifrån sig i dag och det gjorde även Ture igår. Dom går från klarhet till klarhet känns det som, hoppas nu bara att vi får kvitto på de vid tävling. Knatten går din första tävling för året nu till helgen och ska starta två 1.20 och en 1.30. Jag vill verkligen placera mig i 1.20 för nu är det dags att börja plocka poäng till Tour of Amatours! men mitt mål för helgen är faktiskt inte främst placering utan att lägga upp bra planer för min ridning, följa planerna och få fina rundor. Gör jag det så är jag nöjd och förhoppningsvis även placerad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar