onsdag 20 februari 2013

Tics

Har ni några tics när ni rider? Jag har, för jag gör en grej med mit ben när jag rider an mot hinder! Några galoppsprång ut så flaxar jag ut med främst högerbenet!! Jag vet inte varför jag gör det eller när det började och jag kan verkligen inte låta bli det trots att jag försöker! Bara en sak jag kom på så här mitt på dagen, så därför skriver jag ner den och delger er den;)!

Jag skrev innan att jag varit upptagern med annat än att blogga och jag kan berätta för er vad det är jag håller på med i stället. Jag har äntligen tagit tag i att lära mig mer om coaching och då med fokus på ryttare och ridning. Jag kan ju redan en hel del om mentala processer och motivation, samtalsmetodik och allt vad jag nu lärt mig under min utbildning, men jag har inte någon specifik kuskap då det gäller idrottpsykologi och dess olika metoder och tillvägagångssätt.

Jag har nu börjat läsa in mig på området och tänkte använda mig av det mer praktiskt på mig själv och kanske även på andra framöver. Det finns dock inte hur många timmar som helst på dygnet så därför skriver jag mindre i bloggen och lägger den tiden på att läsa och ta fram arbetsmaterial som jag tänkte använda mig av framöver. Det ska bli spännade att se om jag kommer att bli en grandprix ryttare efter att jag genomfört detta projekt;)? När jag är lite mer förkovrad tänkte jag kanske dela med mig av lite tips och tankar, men det blir i ett senare skede!

En liten fråg till er som trots allt är inne och läser här ibland, vilka är ni, vad vill ni läsa, vad tycker och tänker ni? Kommentera gärna och berätta om er själva!! Jag är verkligen nyfiken och undrar?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar