onsdag 13 februari 2013

Krasslig eller något

I går blev det inget stall eller så mycket jobb heller för den delen. Jag åkte till jobbet och kände mig riktigt skum, yr, trött och en grym huvudvärk. Jag åkte hem och la  mig i soffan och sov, sov, sov. Nu känner jag mig lite bättre igen men det känns fortfarande skumt för jag vill helst bara gå ocvh lägga mig hela tiden.

Är det influensa pågång eller har jag fått influensa light?  Varför kan jag inte bli normalt sjuk som andra? Jag får bara mystiska åkommer som yrsel och illamående och extrem trötthet hela tiden. Nej Jag är INTE gravid!!!! Eller så är jag dunderförkyld utan att behöva vara sängliggande? Eller så känner jag mig bara allmänt skum. Mamma säger att jag ska gå och ta prover men vad ska jag säga till sjuksköterskan när jag ringer och bokar tid? Att jag känner mig skum, eller?

Kanske jag bara är sliten? Även om ridningen och hästarna är min livsventil och jag behöver denna sysselsättning för att må bra, så är det samtidigt en ganska krävande hobby! Det sliter en del på kroppen och det tar en massa tid och man blir väldigt trött av att både rida och vara i stallet. Samtidigt så hade jag inte kunnat leva utan det. Jag vet det för jag har provat att vara utan häst en längre period och jag vantrivdes något fruktansvärt under den tiden.

Ibland tänker man att man kanske borde lägga ner det här intresset, herregud vad mycket pengar och tid man hade haft över då! För räknar man på det så hade jag och familjen kunnat åka till Thailand ca tre gånger om året för de pengar jag lägger på hästeriet. Hade det varit värt det? Hade jag blivit en piggare och rikare människa utan hästarna? Som sagt jag känner mig skum just nu och vill nog helst bara dra täcket över huvudet och sova i några veckor. Over and out, Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar