torsdag 21 februari 2013

Mycket fakta

Nu har jag snart läst ut min bok om ryttarcoaching och är helt fullproppad med olika begrepp och tankesätt  som jag har läst om. Just nu kommer jag inte ihåg någonting av det jag läst men det ger sig väl så småningom. Jag ska i alla fall strax till stallet och då ska jag se om jag kann använda mig av något jag har lärt mig? Ska fundera i bilen på vad vi ska jobba med i dag , vad jag ska se som en utmaning och vad jag tidigare gjort bra som jag ska göra bra igen, något sådant typ.

Jag har i alla fall snart skrivit samman en lättfattlig manual till en modell som man kan arbeta utifrån för att komma vidare i sin ridning och för att lättare kunna se sina mål, styrkor, vad man vill och hur man ska nå dit mm! Det mesta är rätt likt det jag håller på med när jag jobbar men med ett lite annat fokus. Här rör det hästar och inte barn, men jag kommer att kunna använda mig av det även i mitt jobb så jag slår två flugor i en smäll.

Allt man lär sig kan man ha nytta av på olika områden i sitt liv. Det är en erfarenhet jag gjort under alla de år jag levt;)! Min kunskap om hästarna har hjälp mig mycket i mina olika jobb.  Det jag lärde mig under mina år när jag jobbad med barn med svårigheter har gett mig en erfarenhet jag kan använda mig av i mitt nuvarande jobb. Det ena har lett till den andra kan man säga.

Gisses hela detta inlägget var ju baske mig helt igenom positivt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar