lördag 23 februari 2013

Tävling

Tures första tävling skötte han helt fantastiskt man blev ju riktigt stolt över honom. Lille vännen som knappt sett något av världen uppträdde som om han tävlat hur många gånger som helst förut. Eftersom det var rätt så kaosartat på framridningen så var bedriften ännu större. Ture var vaken och fokuserad och hade full koll när jag gjorde rätt. Så här fint har vi nog aldrig ridit. Resultatmässigt var det kanske inte kanon men större delen av banan tycker jag nog att både jag och Ture gjorde bra. Vi fick ett stopp, ett ned och så lite tidsfel.

Stoppet var helt och hållet mitt fel, jag blev fast i innerhanden och hade honom inte riktigt framme. Därför kom vi långt ut på kanten så vi smet förbi i stället för att hoppa:)! Sen tog han det fint. Räcket vi hade ner berodde nog också på att jag var lite kvar i handen och så att vi kom lite nära, men resten av banan var han jätteduktig på!! Sedan åkte Ture hem med Bästa Grannen och jag stannade kvar för sedan var det Slips och Ms tur. Dom gjorde två kanon,super,duper,rundor i 1.00 och 1.10. Det var deras debut i 1.10 och det klarade dom mer än galant. FIIIIINA HÄSTAR!

Nu är min mat klar men jag återkommer om beskrivningen av den galna framhoppningen och vad jag tycker om lokala tävlingar!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar