onsdag 13 februari 2013

Prover och sponsorer!!

Jag var hos läkaren i går och tog en massa prover, kanske har jag D-vitaminbrist, förmodligen inte, jag är nog heltenkelt bara lat, så det är därför som jag vill sova hela tiden!!

Jag hoppade Ture i kväll och det var bästa gången hittills, nu börjar jag få grepp om hur det lilla livet skall ridas. Ture var jätteduktig och riktigt fin i oxerserien som vi hoppade. Sedan red jag Knatten som betedde sig som ett riktigt j..la russ!

Han var fin i början när jag travade fram honom men sedan när vi skulle galoppera var han tjurig som en oxe. Han lade över mig något sjukt och bockade och rusade iväg som en annan tradig ponny. Jag börjar fundera på om det är sadeln han inte gillar?? Vissa dagar lägger han nästan inte över mig alls medan andra dagar så sitter jag enbart på höger sida om Knatten själv får välja.

Jag börjar tröttna på det här med sadlar, jag kan inte gå tillbaka till Pessoan igen, jag sitter inte bra i den vilket jag gör i CWD sadeln men Knatten lägger inte över mig så förbaskat i Pessoan, tycker jag i alla fall fast J tycker att han är bättre i CWD sadeln. Pest eller kolera med andra ord och som det ser ut nu på den ekonomiska fronten är det INTE läge att införskaffa en ny måttbeställd sadel till mig och djuret!! Vad fanken ska man då göra. Både russet och och jag är helt felskapta, vi är för långa på fel ställen heltenkelt!! Morr

Sökes: Glada, givmilda, mindre nogräknade sponsorer som vill stötta mig och russet enkonomiskt eller med utrustning!
Finnes: Bitter tant med hyfsad ridförmåga men med lite bristande meriter samt ett något förvuxet, oridbart olydigt russ som kan hoppa högt och väl!!

Varför inte bli representerade av detta fantastiska ekipage!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar