onsdag 6 februari 2013

Turelurelej och snöväder

Jag hoppade Ture i kväll och nu är jag på lite bättre humör igen. Ture var duktig och om några gånger till så är vi kanske synkade på riktigt. Knapparna har börjat framträda ur all päls;).  Skillnaden mellan oss vanliga dödliga och de riktiga proffsen är att vi måste hitta knapparna på hästen och anpassa vår ridning till den medan proffsen låter hästarna anpassa sig efter dom. Eller något sådant?

Knatten fick vila och gå i karusellen i en timme. Tack och lov var det mjukt i marken så att man kunde ha en häst i skritten igen,  får se hur länge det varar.

På lördag är det årets första tävling med Russet, enligt vädret skall det var minus grader och snö, så klart!! Jag får nog koppla på släpet innan lördag och kolla så att alla lampor, bromsar funkar och kolla så att där är luft i däcken. Det var ett tag sedan jag körde det och det har ju varit ganska kallt och fuktigt om vartannat så jag hoppas jag har tur och att allt funkar. Mitt släp är ju inte direkt purungt. Boj Flaggskepp anno 1987, det ni! Jag tror att det var det släpet som var förgångare till Boj Classic, på den tiden det gav sig var detta släp av det lyxiga, lyxiga slaget. Aluminium från topp till tå, ja nästan i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar