onsdag 20 februari 2013

Sorry

Jag ber om ursäkt för min dåliga uppdatering men jag har haft fullt upp med annat, dessutom går dagarna sin gilla gång och jag har inte haft något intressant att skriva om. Den här vintern börjar tära på en nu, den ena dagen är den andra lik och det känns mest som om man bara går och väntar på att våren ska komma.

Knatten får ta det lite lugnt nu i veckan då han blev vaccinerad i går. Som vanligt kom jag på det här med vacineringen i sista minuten! I lördags morse när jag satt på toaletten fick jag helt plötsligt känslan av att "det är något väldigt viktigt jag glömt". Vid den här tiden på året brukar det vara vaccinering fast jag varje år har för mig att det är i april i stället, bara för att jag någon gång vaccinerat någon häst i april. Givetvis var det snabb, snabbt som gällde för att passa in med tävlande. Som tur är har jag en bra veteinär som kan komma ut snabbt och fixa detta så jag fick en tid redan på tisdagen. Nu är det gjort i alla fall och stämplar och lappar finns som dom ska i passet.

I går hoppade jag även Tureturelej som var riktigt fin på slutet och verkligen hoppade till sig ordentligt. Nu får vi se hur vi sköter oss på våran första tävling? Det bästa med Ture är att han verkar inte titta på någonting! Vi hoppade både över rosa plastgrep och röd jacka utan att Ture verkade nottera att dom var där förutom att han hoppade upp sig lite extra.

I dag är det J som har Russet och jag har familjekväll efter jobbet! Ganska skönt att några kvällar i veckan slipp frysa rumpan av sig i stallet och bara hänga i soffan, eller sängen. Sängen är helt klart mitt favoritställe att vistas i när jag är hemma. Antingen så går eller springer jag runt och gör jag inte det vill jag helst ligga ner. Sitta är jobbigt för då blir jag rastlös. Jag är nog den på jobbet som har flest ärenden runt om på kontoret! Varför skriva ut allt på en gång, när man kan skriva ut många gånger och då kan gå till kopieringsrummet oftare? Jag måste göra så här för annars kan jag inte koncentrera mig. Ja, ja det här kanske inte var så intressant men det var det jag kom på att skriva den här gången. Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar