måndag 7 oktober 2013

Dansa, Pausa, Dansa, Pausa

Tog en liten paus här ifrån bloggen. Har inte varit på topp nu på ett tag så jag ville inte förpesta tillvaron för er med min bitterhet. Jag är tyvärr en person som tar ut allt det negativa med buller och bång, det finns ingen hejd på hur eländigt saker och ting kan bli i min värld. Detta är något som jag så mycket som möjligt försöker dölja, av förklarliga själ och i stallet och på jobbet lyckas jag oftast bäst, medan jag hemma kan vara som en våt fläck. Ibland skiner det igenom även utanför hemmets väggar men långt ifrån allt kommer fram. Det har varit pågång en tid men i helgen tippade det över fullständigt.

Som jag skrivit tidigare så har jag haft mina funderingar kring Knattens gående och mående. Alla har sagt att jag överdriver så därför så bad jag Bästa Grannen sitta upp för att få en mer objektiv bedömning, jag inser ju själv att min nattsvarta analys av saker och ting inte alltid är helt korrekt.
Tyvärr höll BG med mig och tyckte inte heller att Knatten kändes som han brukade. När jag såg honom från marken så såg han verkligen helskum ut. Vänster bakben rörde sig deffinitivt inte som det brukar göra och hästen ville verkligen inte gå fram alls med BG heller. Mitt beslut att åka iväg med honom kändes då helt rätt faktiskt. Jag höll ihop någorlunda ett tag men sedan ville jag bra ligga under täcket och gråta, vilket jag också gjorde en halv dag. Kanske överdriver jag återigen och domedagsprofetiorna jag lagt fram är kanske lite väl mycket, men jag har en dålig känsla i magen och den kan jag tyvärr inte få bort!!

Som tur var får jag väl förhoppningsvis besked nästa vecka när vi har varit iväg. Fram till dess får vi se hur mycket tid jag kommer att lägga ner här. Men glöm inte bort mig för någon gånge kommer jag tillbaka igen!

2 kommentarer:

  1. Vi kommer att fixa detta.... jag lovar.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag ska inte glömma! Tycker du har en trevlig och rolig blogg:-)! Hoppas det går bra med Russet!
    //Ulla

    SvaraRadera