onsdag 30 oktober 2013

Lite hoppning

I går hoppade jag Musseman som till att börja med var lite avvaktande i sprången då han hoppde med sänkt rygg och huvudet rätt upp i luften. Men efter ett tag när jag fick honom att gå fram ordentligt lossnade han i överlinjen och hoppade inte alls så pjåkigt. A var glad som en lärka och var mycket stolt över sin häst. Musseman är riktigt trevlig att rida när man fått igång bakkärran på honom så det kommer nog att bli bra. Han blir lite sur på mig när jag går på honom i galoppen och då kan han kosparka lite men sedan gör han det man ber om. Lite äldre bekväm herre som nog gärna hade stannat kvar i sin komfortzon:)! Men det är inte mycket jag begär av honom faktiskt utan jag tar det lilla lugna nu i början. 

Mr B hade byggt en bana med fjorton hinder och arton språng och jag med min hösnhjärna kunde inte för mitt liv memorera hela den banan. Så vi hoppade en lite egen variant med lite färre språng och hindren i lite annan ordning sedan skyllde jag glatt på att hästen inte orkade att gå hela banan;)!! Man kan ju inte avbyta ett års lullande för abrupt, eller hur! Det är en av min stora svageheter när det gäller ridningen och det är att hålla mitt fokus, i bland kan jag bara inte koncentrera mig på min uppgift. Jag försökte verkligen i går att lära mig banan men det gick bara inte!! Men det går nog en anna gång!

Annars går allt sin gilla gång, jag går upp i ottan, vilket blir segare och segare, för att vara i stallet innan jobbet så att jag hinner mocka och trycka i Russ butta på morgen. Sedan åker jag och jobbar och när jag slutat jobbet så åker jag tillbaka till stallet och mockar och ger butta igen. Ganska tjatigt men nu närmar sig i alla fall slutet på boxvilan. På fredag tar jag stygnen och sedan får han stå inne över helgen. På måndag får han börja skrittas för hand och på tisdag får Russ börja att gå ut i hagen igen, whooo! Knatten börjar nog tröttna på boxen nu så det blir nog riktigt skönt för honom att få se något annat än fyra väggar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar