onsdag 9 oktober 2013

Se upp i backen!

I går lyckades jag faktiskt att rida på backarna utan att bli störd av miljoner joggare! Vi galopperade upp för "långabacken " fyra gånger och Knatten tände till och var sig själv igen, nästan. Nu har han ju satt en björnpäls igen och det var ganska varmt så man fick ju vara glad för att han vaknade till överhuvudtaget.

Eftersom han inte är halt, halt så rider jag på nästan som vanligt fram till veterinärbesöket, fast jag bara rider ut nu. I ridhuset eller på banan tänker jag inte ens plocka in honom då han nästan självdör där. Min tanke är att rida ut varannnan dag och tömköra varannan. I förrgår när jag tömkörde rörde han sig som vanligt i höger varv medan det var lite sämre i vänster. Han värmde dock ur efter ett tag och var nästan som vanligt då. Är det bra eller dåligt om dom värmer ur, kommer aldrig ihåg det??

Besöket till veterinären är flyttat till på tisdag eftermiddag nu, morr det var måndag från början. Men eftersom jag vill att Jonas Tornell ska titta på honom så fick det bli så. Det bästa för lilla Russ ska det vara!!

Jag har blivit lite hoppfullare och är inte riktigt fullt så bitter längre, det måste vara allt mitt tröstshoppande som gjort det:)! Jag har till och med vågat mig på att köpa nya saker till Knatten, bara för att visa för mig själv att jag är hoppfull när det gäller hans varande och mående. Han har faktiskt  varit utdömd i mina tankar, alternativt opererad och konvalecent i ett års tid eller andra olycksamma scenarior. Som sagt jag är en person som tar ut all olycka i förväg här, här finns det minsann inga halvfulla glas! Undrar så varför min kära sambo anser att jag är en pessimist?
 
                                                                          Foto: Ewa Levau
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar