fredag 25 oktober 2013

Full fart i stallet

Som sagt i går var det väldans mycket att göra i stallet. Knatten fick faktiskt gå och ställa sig på den andra sidan av stallgången när jag mockade, den sida han inte brukar stå på i vanlig fall! Bara en sådan sak. Efter det var det dags att byta bandage vilket inte var speciellt dramatiskt alls. Benet såg fint ut, stygnen satt där de skulle sitta och det var mycket torrt och fint! Sedan lade jag på ett nytt bandage vilket även det gick lugnt och stillsamt till!

Knatten och jag diskuterade även igenom ett projekt som vi planerar att genomföra tillsammans! Jag kan hälsa från Knatten som säger "jag är mycket peppad inför detta och jag känner att detta verkligen är något jag har velat göra länge. Nu har det äntligen blivit möjligt och jag ser väldigt mycket fram mot det".  Vad det är för projekt vi skall ha får ni se längre fram;)!!
                               
Tiden går ändå ganska fort måste jag säga, snart har det gått en vecka sedan operationen och om en vecka till så får Russ slippa boxen och börja promeneras för hand eller gå i karusellen. Han får även vara ute på dagarna i liten hage, vilket ju inte är någon skillnad mot annars för det är mest där våra hästar går ändå! Tiden för återbesöket är bokat och vi skall tillbaka till Tornell igen den 21 november.
 
Nakenfot med fina stygn!
                                    
När jag var färdig med Knatten så red jag Musseman. Vi skrittade runt anläggningen en stund och red sedan i lilla ridhuset. Musseman var lite trött så vi red inte så länge. I onsdags fick han IR- behandling så jag pressade honom inte alltför mycket. Dock fick han i alla fall gå framåt i alla gångarter och det tyckte han var lite jobbigt. På slutet var han helt slut och när han skulle in i boxen fick jag typ putta in honom;)! I dag ska jag försöka hinna skritta ut innan mörkret faller. Vi har ganska fint väder här i Skåne i dag så en tur upp till backarna hade suttit fint!


Mindre fördelaktig bild på Masai ak Musseman
                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar