torsdag 24 oktober 2013

Det är mycket nu;)!!

Jag ska både lägga om Knattens bandage och rida Musse i eftermiddag. Förstår inte hur jag ska hinna allt detta på en gång. Actionfyllt värre som ni kan förstå!! Jag hoppas ni förstår att jag är ironisk nu och om ni inte förstår det så vill jag bara förtydliga att det är jag!

Mina stallaktiviteter har ju annars bestått i att ta ut Knatten i stallgången, mocka, strö, ge butta, fyll höpåsar och sedan släppa in Russ i boxen igen! Wow liksom. I går ryktade jag även djuret ganska noggrant, allt detta gör man ju på knappt 40 minuter!! Mycket ansträngande och ger upphov till många inspirerade blogginlägg, eller hur!

För man måste ju vara busy, busy om man ska blogga annars är det ju inget kul att läsa ens blogg, eller? Helst ska man ha tiden fylld till 150% och skriva om hur mycket man har att göra för då är man ju lyckad, duktig och intressant som person. Man ska ha en miljon "projekt" på gång och gärna några tusen möten  som kan leda till spännande "samarbeten" eller "lanseringar" eller annat skoj i framtiden. Där i mellan ska man hinna med att rida (jag läser mest hästbloggar), fixa i stallet, tävla, blogga, jobba eller gud vad man mer håller på med.

Är det bara jag som ibland blir helt utmattad av att läsa den här typen av bloggar som oftast skrivs av unga, snygga och framgångsrika personer? Jag blir så himla stressad och känner mig nästan utbränd å deras vägnar. Jag blir faktiskt så stressad att jag då och då måste ta ett uppehåll från att läsa den här typen av bloggar, bara för att få vila upp mig. Men det kanske bara är jag som känner så eftersom jag i grund och botten är en ganska bekväm person vars ambitioner inte alltid är så himla högflygande eller stora! Ja det var bara en liten fundering jag hade här nu mitt i blogginspirationstorkan!



Är det så här det ska vara för att blogga bäst!

3 kommentarer:

  1. Ha ha jag som ÄR utbränd och bloggar då ? :D Jag reagerar också över den typen av bloggar men mest med ett " vojne vojne det där slutar aldrig bra " ;-) Mvh Vera

    SvaraRadera
  2. Haha, håller med! Och så är allting så myyysigt hela tiden, de tycker aldrig att det är astråkigt att mocka och bära vattenhinkar liksom?

    SvaraRadera
  3. Vera och Drakskatten jag trodde att det bara var jag som överreagerade, hihi

    SvaraRadera