söndag 20 oktober 2013

Varför kan man inte få ta ut VAD?

Ja inte finns det mycket att skriva om just nu. Jag mockar, fyller höpåsar och fyller på nytt vatten i Knattens hink. Mycket mer än så är det inte för tillfället, jo så går jag lite också! Ganska tråkigt att skriva om eller hur?

Dotter är superförkyld IGEN, vad är det med den här hösten? Jag har aldrig varit med om att mitt barn har varit så mycket sjuk. Fast eftersom barnet måste vara hemma från skolan i morgon och jag med henne så löser det mitt problem med hur jag skulle fixa det med att köra Knatten till Jägersro i morgon då han har fått en operationstid. Nu packar jag bara in sjukt barn i bilen, sjuk häst i släpet, stoppar i sjukt barn alvedon och låter veterinären plocka ut elak benbit ur kotan. Sedan åker jag hem med sjukt barn, bäddar ner henne och samtidigt som jag ömt vårdar mitt sjuka barn så, väntar jag nervöst på att få hämta min nyopererade häst. Det blir liksom två flugor på en VAB!!

Det här med att ha häst, eller något annat djur, som ska köras till veterinär i tid och otid, ställer till det en del när man jobbar 100%!! För hur löser man det på ett smidigt sätt utan att  chefen surnar till och man förlorar halva lönen i processen? Det finns ju liksom ingen ersättning eller rättigheter att ta ut "Vård av sjukt djur". Något för fackföreningarna att kämpa för rätten att ta ut VAD! Våra djur är ju faktiskt också våra "barn"! Jag har en semesterdag kvar det här året som jag hade tänkt ta ut till jul, men nu får jag ta ut den när jag skall köra till de återbesök som Knatten måste till efter operationen. Sedan har jag två timmar att jobba igen då vi åkte till Tornell som jag får ta igen här nu i veckan när Måns har kommit hem igen! Pussel, pussel, pussel. Men det brukar lösa sig på något sätt det är bara stressigt när man inväntar denna lösning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar