tisdag 29 oktober 2013

Vinden viner!

Hur har ni klarat er där ute? Alla tak hela, sitter grannens studsmatta fast i något av era träd, eller har ni plastpåsar i hela trädgården? Hemma hos oss har vi klarat oss helt utan bekymmer så vitt jag kunde se nu på morgonen. Alla tak var även kvar i stallet och hästarna såg ut att inte tagit allt för illa vid sig i natt. Jag skulle ju ha ridit Musseman i går men det hoppade jag faktiskt över då jag ville hem så fort som möjligt. Jag var visserligen inte så orolig men det kändes ändå tryggast att vara hemme och inomhus när vädrets makter tar över!

Mathea och jag bäddade ner oss i sängen och kollade på Pretty Little Liars samtidigt som vinden skallrade i rutorna.  Jag bara älskar det! Som ni kanske vid det här laget vet så är jag en höstmänniska och jag blir alldeles lycklig i hela kroppen när vinden drar fram som ett jehu. Nu är det strax dags att jobba vi hörs kanske efter hoppningen i kväll!
Matheas skyddsrum under trappan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar