torsdag 9 januari 2014

Att vara halt eller inte vara halt, det är frågan?

Ohalt på böjprovet men lite ojämn på volt på höger fram! Troligen inte på grund av kotan utan på grund av en blödning från ett brustet blodkärl! Det trodde Jonas i alla fall. Blödningen står och spänner och det kan var det som gör honom halt, eller något inte katten vet jag!? Jag slutar aldrig förundras över dessa djurs förmåga att bli halta! Som jag brukar säga, det finns två saker här i livet som man kan vara helt säker på! Att vi alla skall dö och att hästar blir halta!!

Så jag åkte hem med en ohalt häst fast den var halt skulle man kunna säga?? Nu blir det animalintomslag och skritt i en vecka sedan får vi börja trava igen och fortsätta igångsättningen nästan där vi slutade minus fem minuter då. Detta är ju positivt för jag hade väntat mig ny behandling och boxvila och skritta i evigheters evighet. OM det nu är detta som gör att han går orent, man kan aldrig vara säker. Nu ska jag försöka sova det har varit en lång dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar