fredag 10 januari 2014

Hagahill

På söndag är vi några stycken som har bokat in oss på Hagahill för att pejendjampa på deras fräsiga hinder! Vi packar in preszchwalskis, åsnan Ior och annat löst i släpen och beger oss i karavan. Med i bagaget har vi stuvat ner Mr B som skall gajda runt oss efter bästa förmåga. Jag skall vara gråare än aldrig förr och ta detta på det absolut största allvar.  Skämt och sido det skall bli kul att prova på hur Musse reagerar när man inte är på hemmaplan. Nu är han visserligen en erfaren herre som inte är purung i tävlingsliknande sammanhang men han är även en mycket känslig kille, så man vet inte riktigt.

Hur som helt så ser jag fram mot att ta mig några kilometer bort från anläggningen vilket jag inte har varit på år och dagar känns det som. Få lite nya vyer helt enkelt. Det skall tydligen vara en väldigt fin anläggning och hinderpark där och det är ju alltid lite upppiggande. Vi kör även hoppning här hemma på lördag så vi får till ännu en helgkurs. Jag tycker att det är perfekt att träna så här när det inte är tävlingsäsong, först lite grundlig teknik och gymanstikträning och sedan dagen efter vanlig banträning för att få kunna använda sig av teknikträningen och få flyt på det hela. Förra helgen hoppade vi ju studs och serie vilket gick väldigt bra. Jag har nog skrivit om det innan men jag upplever att Musse har fått ett helt annat förtroende och tilltro till sin egen förmåga under dessa månader som har gått sedan jag började hoppa honom. Man börjar även se hur han ändrat sig i kroppen och han börjar fylla ut där han skall vara utfylld.

Vi skall även ha Pay and Jump här på LCR den 1-2 februari jag kommer att länka proppen när den är färdig. Då är ni som bor i närheten välkommna att komma hit, ja andra med men det kanske är lite långt att köra från Dalarna eller Småland för en P&J? Tänkte mig börja med 1.00 och kanske en 1.10 med Musse på denna P&J, vi får se. Det är även snart dags att börja planera in tävlingar för honom men jag har ingen direkt brådska med det. Tävlingar har vi gott om här i Skåne både så att det räcker och blir över.

 
 
Lite hinder från Hagahill
                                      

2 kommentarer:

  1. ahhh, kul som tusan att starta året med att faktiskt träningshoppa ordentligt hindermaterial. skitbra för den unga eller den ganska oerfarna hästen. egentligen bra för alla, framförallt ryttaren´så man faktiskt känner att det är på riktigt och man blir taggad. kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp riktigt roligt att komma igång lite på riktigt, nu är det dagas att kolla TDB och börja planera för lite riktig tävling också....:)!

      Radera