tisdag 14 januari 2014

Ny igångsättning!

På torsdag får jag börja trava igen och sedan ska det förhoppningsvis bara rulla på! Jag har lagt upp en ny igånsättning och enligt den får jag börja galoppera i januari och han skall vara i gång och kunna börja hoppas i mitten på mars!! Men det får tiden utvisa och jag tänker inte skriva om det mer här eftersom jag är rädd att jinxa det!

I kväll ska jag och gå igenom tävlingsplanering för Musseman med A och jag skulle vilja starta 1.10 med honom i Lillhagen den 8 februari och 1.10 här hemma på våra tävlingar som vi ska ha första helgen i mars. Tyvärr har vi våra nationella tävlingar här samtidigt som det är Göteborg Horse Show vilket är lite tråkigt då det är roliga tävlingar att vara funktionär på. Själv åker jag upp till Göteborg på söndagen med Ewa för att titta på lite finaler.

Innan dess är det Pay and Jump hos oss här kan ni se proppen och anmäla er! På lördagen är det ponny och stor häst vi börjar på 60 cm och sedan går det upp till 80 cm för ponny. Efter det är det stor häst från 80 cm till 1.00 m! På banan kommer vi att ha våra tävlingshinder men lite enklare och utan utsmyckning.

På söndagen är det stor häst och då drar vi på med full tävlingsutsmyckning med blommor och allt samt lite mer tittiga hinder! Väldigt bra övning för det lite yngre och grönare hästarna att under lugn och ro kunna vänja sig vid tävlingshinder och en mer tävlinglik omgivning! Så det kan jag rekommendera! Tävlingsbana: Ridhus, Fibersand, 25x78, Framhoppning: Ridhus, Sand/träflis, 20x60, Framridning: Utomhus, Sand/träflis, 30x60. Anmälan och betalning görs via TDB så det är också enkelt och smidigt!

Om jag ska skryta så måste jag säga att vi är grymma på att hålla i tävlingar och pay and jumper på LCR! Det brukar vara väldigt välorganiserat och flyta på bra så kom hit om du vill få en bra start på tävlingsäsongen!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar