torsdag 27 februari 2014

Fredag

Äntligen fredag och sista dagen på arbetsveckan! I går blev en lång dag, jag kom iväg sent från jobbet och jag hade hand om båda hästarna så det tog ett tag i stallet. När jag rider Musse brukar jag inte fixa stallet till honom utan det gör hans matte, men i går var hon sjuk så jag hade hand om marktjänsten för honom också! Det tar sitt lilla tag att ta hand om och rida två hästar. Även om jag ibland önskar att jag hade två egna så inser jag att det nog hade varit väldigt svårt att ro det i land både ekonomiskt, praktiskt och tidsmässigt!

I går var jag färdig med en häst och marktjänsten till båda vid åttatiden, ett tag tänkte jag strunta i att rida Musse men ska man var seriös så får man ju allt bita ihop och göra det som göras ska. Jag tycker faktiskt synd om min familj som jag försummar grovt för hästarnas skull ibland eller rättare sagt rätt  så ofta. Måns är fantastiskt tålmodig och förstående, jag ringde hem och hörde mig för om det var ok att jag blev senare än vanligt, det var det så då red jag häst nummer två också! Jag kände mig rätt nöjd som ryttare men mindre nöjd som mamma och sambo! Jag hann i alla fall pussa och krama dotter godnatt innan hon somnade och hon verkade rätt glad och nöjd så det kanske inte direkt gått någon nöd på henne! 

 I helgen blir det häst för hela slanten då det är tävlingar hela dagen i morgon och på söndag kör jag upp till Götborg rätt så tidigt på morgonen och för att vara hela söndagen på GBG Horse Show med Ewa och hennes väninna. Jag har inte varit där på en herrans massa år så det ska bli kul! Jag har bara en eftermiddags biljett så jag ska gå några timmar på mässan först. Det är lite saker som jag behöver och som jag hoppas kunna hitta till fantastiska priser:)! 

Shoppinglista:
- otöjbara stigläder
- en vanlig gjord utan magplatta
- novabett
- stövelstrumpor
- bakbensskydd
- ridjacka (om jag hittar någon snygg för ett bra pris)

Sedan ska jag ju hämta upp sadeln också så jag kommer att se ut som en packåsna när jag går därifrån, eller inte. Det kan hända att Snåltitti kommer fram och hon brukar anse att det inte är tillräckligt billigt enligt hennes förväntningar. Då surnar hon till och köper ingeting, det händer rätt så ofta! Jag får se om det blir skrivet något i helgen, om inte så ses vi på måndag! 


3 kommentarer:

  1. Fina Titti! Tänk om jag skulle rida o hoppa så vackert o stiligt, då skulle jag vara mkt stolt! (ngn gång skall jag väl sitta på ngt annat än en nordsvensk arbetshäst)

    SvaraRadera
  2. Föregående kom. var fr MME

    SvaraRadera