måndag 17 februari 2014

Vår? Nej!

I går när jag körde till stallet efter jobbet var det fortfarande ljust! När jag kom fram var det rätt så milt i luften och det blåste vindar från söder i stället för från norr! Jag fick allt lite vårkänslor, men när jag nu kollade termometern försvann dom, minusgrader igen, men det blir nog varmare under dagen igen.

Lilla utebanan hade i alla fall torkat upp rätt så bra så vi kunde hålla oss ute på den och slippa harva runt i ridhuset. Knatten blir väldigt fin efter att man ridit en stund men i början av passen vill han inte gå fram så jag får driva som ett gehu! Frågan är om detta är något jag ska oroa mig för? Han har ju aldrig någonsin varit den som gått fram av sig själv i början av ett ridpass, inte ens när han var som mest igång men har det berott på att han är sådan eller att han haft ont?? Tusen frågor men han känns inte halt och han ser inte halt ut och han känns definitivt bättre än vad han gjorde innan operationen. Traven som kommer fram efter ett tags ridning är betydligt bättre än vad den varit på mycket länge.

Det är ju främst höger bak han inte riktigt vill ta för sig med och det är kanske inte så konstigt med tanke på att han gått och avlastat det hur länge som helst, det tar väl kanske ett tag innan det jobbar som det ska. Tusen frågor som sagt och känna, känna, känna. Jag avskyr att sätta igång efter hältor och skador!! Vi får väl se vad ir- Håkan säger i kväll? Jag har i alla fall bestämt att jag tänker göra en checkup på honom hos Jonas när vi kommit igån riktigt ordentligt, bara för att få lugn i min själ om inte annat!

Foto: Ewa Levau
                         En perfekt dag på Grevlundatävlingarna!!                
 


1 kommentar:

  1. Hej!! Vilken fin blogg du har, hittade precis hit och kommer absolut kika in här fler gånger!! =D Ha en bra dag!!

    SvaraRadera