måndag 17 februari 2014

Långsamt och i väntan på Bruno Delgrange

Det har varit dåligt med bloggandet här nu igen:(! Men det händer inte så mycket att skriva om för tillfället. Allt går in sin gilla gång och jag har inte heller funderat på något särskilt som jag velat ta upp här så där av min tystnad. Vi tragglar på med igångstättning och vanlig träning. Jag har nu galopperat i lite mer än en vecka och det känns riktigt bra. I går passade jag även på att trava bommar med Knatten vilket han gjode väldigt fint. Han fick även gloppera över en liten bom på långssidan så då känns det ändå som att vi är på rätt väg.

Just nu är det lite upp och ner när jag rider Russ, jag är i det stadiet när jag inte riktigt kan lita på om han är helt ohalt eller inte! Ni vet "känna efter, analysera minsta avvikelse" stadiet. Han känns halt, han känns ohalt och jättefin, han värmer ur, han är svag, han är..... ja tusen tankar far i huvudet. Men i slutet av alla pass så känns han väldigt fin, jag försöker variera underlag och ridning så mycket det nu går och jag lägger in vilodagar regelbundet där han får återhämta sig. Mer än så kan jag ju knappast göra??

Men det är en fjuttiga funderingar just nu känns det som. En av mina bästa vänners häst är dålig och jag tycker att mitt problem i jämförelse är litet så nu släpper vi det och hållet tummar och tår för att hennes häst blir bra igen!

På tisdag kommer ir-terapeuten ut igen och ska gå igenom båda hästarna. Om ni frågar mig om jag märkt någon skillnad på Knatten efter första gången Ir- Håkan var här så kan jag faktiskt inte svara på det. Det är ju en del parametrar som skall vägas in när det gäller skillnaden på hur Knatten rör sig nu och hur han rörde sig innan. Han kan ju lika gärna röra sig bättre för att benbiten är borta och kotledsinflammationerna är utläkta. Men det kan ju också vara så att det är ir- terapin som påverkat till det positiva?? Skit samma bara djuret blir helt återställd så är jag nöjd!! På torsdag kommer sadeln jag väntar på och jag hoppas verkligen att den passar oss för jag vill verkligen inte fortsätta att leta sadel!            




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar