onsdag 19 februari 2014

Morgonridning

Eftersom jag inte kunde sova ordentligt så gick jag upp i ottan och åkte till stallet för att rida innan jobbet. I går blev Knatten behandlad med ir- terapi så jag var lite spänd på hur han skulle kännas i dag. Det var inte någon större skillnad egentligen förutom att inte protesterade så mycket när jag flyttade honom undan vänster skänkel, vilket han gjort innan. Han tappade inte heller bakbenen förutom en gång på slutet när han var trött, så ja lite förändring var det kanske ändå.

Enligt ir- Håkan så var han väldigt mycket bättre den här gången och han hade bara lite spänningar kvar på insidan av höger bak och och uppe vid korset på vänster sida. Han ska nu vara färdigbehandlad med ir för den här gången och jag behöver inte ha någon ny tid, ja förrän han fastnar någon annanstans då förstås. Så nu är det bara att fortsätta att bygga upp honom.

I dag red jag nog i 40 minuter sammanlagt med många inslag av skritt för återhämtning. Nu är vi uppe i två galoppomgångar/pass och han jobbade på riktigt bra mot slutet, men han är svag i hela kroppen och har inte riktigt det driv jag vill ha bakifrån ännu. Tålamod Titti, tålamod! Till helgen tänker jag faktiskt börja rida ut igen om nu underlaget tillåter, jag måste ju göra det någon gång och jag kan ju börja med att rida en stund hemma och sedan rida ut så att han är lite trött innan.

Ja det var väl det, i kväll ska jag till Andy och i morgon kommer sadeln.

Lite vår kanske??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar