tisdag 25 februari 2014

Korsning?

Jag brukar ibland undra om Knattens pass är förfalskat och att han inte alls är något svenskt halvblod? Jag misstänker att det nog i stället är blod från arab- russ-  och ardenner som rinner i det djurets ådror. I går visade han upp alla dessa sidor! När jag kom till stallet stod han och sov och tog överhuvudtaget ingen som helst notis om mig. Han var fullständigt slapp och loj, ardenner blodet. Sedan tog jag ut honom och började borsta honom, håren yrde som snö i snöstorm och dom är långa och tjocka! Skägget under hakan går inte heller det av för hackor och jag antar att det är russblodet som som gör sig gällande här!

Efter det var det dags för tömkörning utomhus och se där visade sig araben i från sin bästa sida! Knatten hade uppvisning à la Blommeröd för en mycket imponerad publik uppe på anläggningen!
Jag var inte riktigt lika imponerad dock!! Med vitt uppspärrade näsborrar och svansen käckt lagd på den sänkta ryggen, balanstravade han runt mig med sina mycket högt lyftade knä och haser samtidigt som han frustade högt! Han såg rätt rolig så rolig ut och själv verkade han tycka att han var skitsnygg!!

När han lugnat ner sig kom han i alla fall till att arbeta riktigt fint på tömmen och på slutet var han rund och avslappnad och jobbade på i luftig trav och bärig galopp! Själv var jag genomsvettig där jag sprang efter honom som ett skållat skinn då jag inte vill ha honom på volt för mycket utan i stället använda mig av hela utebanan! Jag får nog jobba lite mer på min kondis om jag ska tömköra mer regelbundet! Annars har det inte hänt så mycket mer här.

Bild: Lena Furberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar