måndag 24 februari 2014

Tiden rusar!!

På helgerna rusar tiden! I lördags var M och jag ute på en riktigt härlig tur med trollen som faktiskt skötte sig ganska bra överlag. Russ fick ett litet flipp när vi skulle vända hemåt då han stod och studsade på stället i någon form av galopp, annars så var han lugn ocgh fin! Tack och lov hade jag graman på vilket var tur för annars tror jag att han dragit iväg med mig i stället för att bara studsa upp och ner. I söndags red vi bommar och det gjorde han väldigt fint tycker jag. Går allt som jag planerat så tänkte jag börja hoppa lite smått om två, tre veckor si så där.

Jag hade även behövt klippa honom för nu blir han ganska svettig när jag rider. Det har verkligen varit skönt att slippa klippningen i vinter, jag avskyr att klippa men måste göra det hela året då Knatten är i full gång. Jag får se när jag tar mig samman och gör det kanske i kväll kanske? Troligtvis inte! Nu ska Russ i alla fall vila i dag och eventuellt i morgon, han var väldigt trött efter passet igår och han fick inte sin vila i fredags som han annars har fått nu under rehaben. Det var ju ljust när jag slutat jobbet i fredags så jag var tvungen att rida ut med honom, bara för att se om det gick och det gjorde det, vi kom helskinnade hem utan några större missöden.

Musse fick hoppa lite linjer i söndags och gjorde det rätt så hyfsat, han är inte jätterädd om benen och han drar gärna med sig en bom här och där. På lördag är det tävling igen, vi är anmälda till 1.10 och 1.20. I 1.20 är vi reserv och även om jag kommer med så är det inte säkert att vi startar. Det beror helt på hur han känns. Andy tyckte att det var bättre att jag planerade för en start och att jag om det inte kändes hundra i 1.10 skulle strunta i det i stället för att göra tvärtom som jag tänkt. Jag hade mer tänkt att om det känns bra så startar jag 1.20 utan att ha planerat in det i förväg. I kväll ska jag sätta mig och göra en Game Agenda för lördag. Nu iväg till jobbet publicerar när jag kommer fram!!

Foto: Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar