måndag 24 februari 2014

Inte så genomtänkt

Det kanske inte var så genomtänkt att serva släpet och bilen i samma veva som man ska till Göteborg Horse Show?? Insåg precis att det nog kommer att kosta några ören. Bilen luktar skumt och har lite udda lampor som lyser här och var på instrumentbrädan. Den ska in i morgon på verkstan så jag räknar kallt med att få punga ut några tusen där.

Fakturan för släpet damp just ner i brevlådan och jag satte allt kaffet lite i halsen när jag såg den! Det kostade dubbelt så mycket som jag tänkt mig, men nu läcker det i alla fall inte in från takluckan längre! Nu är det bara en ny matta på baklemmen och en mjuk mellanvägg och lite annat smått och gott som behöver göras vid, men det får jag nog ta längre fram.

Mitt släp är en riktig raritet har jag förstått. Enligt killen på verkstaden så tillverkades det endast fem exemplar av detta släp då det begav sig!! Det är 27 år gammalt men får bara goda vitsord av alla släpexepertern som ser det. Boj Flaggskepp står det på registreringsbeviset och det är helt i aluminium, väger ingeting och tar ganska mycket vikt och det ligger väldans bra på vägen! Då när det begav sig så var det nog ett väldans lyxigt och tjusigt släp kan jag tänka mig. Jag antar att det är en föregångare till Boj Classic släpen! Numera är det ju rätt så blygsamt men jag älskar det och kommer nog att behålla det tills det inte kan rulla längre!!
Foto: Ewa Levau

2 kommentarer:

  1. Åk till en matthandel eller typ Hornbach, Bauhaus. De har sånadär entrè mattor med grov textil på ovansidan och gummi på undersidan som de säljer på löpmeter. Jag var inne på "mattlandet" och de skar till en sån på 180 X 145cm till rampen på vår B-korts hästbuss för 368:- och nu är den som ny. det sitter ju bara klämt mellan listerna med skruv och en tub kontaktlim eller sättlim kostar en extra 50 lapp om man vill ha det. De har även tunna gummimattor som funkar utmärkt till mellanväggen. Dårskap att lämna in för ett par tusen eller mer, du har väl en gubbe och han har väl en skruvmejsel :) sätt honom i jobb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Silverbjälke!! Ska be honom sätta på sig arbetskläderna och ta tag i saker och ting:))!!

      Radera