måndag 3 februari 2014

Väntar!!

Nu kan jag börja vänta på att nya sadeln ska komma! Det är sagt att den ska komma i v 6, men det tror jag inte så mycket på;)! Jag har hittills aldrig varit med om att något som ska komma från Frankrike och Italien kommer när det är sagt, men hoppet är ju det sista som sviker en! Jag hoppas verkligen att den nya sadeln passar på Russ ponnyrygg och att den inte ligger allt för tokigt på Musse!

Tyvärr är det få som visat intresse för min CWD, hint, hint som jag helst vill sälja då den nya kommit. Än så länge är det ju bra att den inte är såld för annars hade jag inte haft någon sadel att rida i, men lite mer visat intresse för den hade ju varit bra. Det är en riktigt skön sadel och den är i gott skick så jag vill inte gå ner i pris allt för mycket! Jag får väl lämna iväg den till försäljning när den nya anlänt, i slutet på augusti, typ!

Jaja nog om materiella ting. I går hoppade vi ju P&J här hemma, Musse hoppade bra och jag red ok. tabbade mig på en distans som jag inte hittade avståndet på, men gjorde om och gjorde rätt. På det hela taget är jag nöjd med min insats. Jag fick även höra att det var skillnad på min ridning och att jag så väldigt koncentrerad och fokuserad ut. Det är jättebra att få sådan feedback,  jag fick ju då ett kvitto på att den mentala träningen verkar att ha burit frukt.

Nu gäller det till helgen att se om den verkligen håller?! P&J och tävling är ju inte riktigt samma sak!! Jag ska gå igenom min GamePlan ordentligt och jag har även gjort en spellista som jag ska lyssna på för att komma i fokus när jag ska tävlar! Jag tänker ta mig an den här lokala tävlingen på precis lika stort allvar som om det varit en grand prix och verkligen skärpa till mig mentalt. Ska bli spännnande och se hur det kommer att fungera!

Russ fick faktiskt vila i helgen och stå nakenfis i hagen. Det är ju plussgrader här och vindstilla (för en gångs skull) och med tanke på att Russ har en fäll som en mammut kan avundas så kan han faktisk stå utan täcke nu!! Om några veckor får väl saxen åka fram igen men det tänker jag dra ut på in i det längsta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar