fredag 21 februari 2014

Ingen sadel:(!!

Det bidde ingen sadel i går!! Den var inte tillräckligt framskuren för att passa mina långa överben, eller vad det nu heter. Den passade Knatten men mina knän stack naturligtvis utanför, som vanligt!
Att det ska vara så himla svårt? Maxime hade med sig en annan sadel med större kåpor men den var för smal för Knatten och jag gillade inte att sitsen var så djup! Det är ju en av dom saker som jag inte gillar med min CWD att den är lite för djup i sitsen. Då väntar vi två veckor till då, Maxime skulle hämta upp en sadel som jag kan hämta upp när jag är uppe på GBG Horse Show! Hoppas nu att den passar både mig och Russ för nu börjar jag tröttna på att vänta!!

Knatten var verkligen hemsk att sitta på i går när sadeln skulle provas, jag fick sitta och sparka på honom som den värsta ponnyunge, han gick inte fram för fem öre och min skänkel tror jag inte ens han märkte av!! Jag hoppas att det beror på behandlingen i tisdags och inte att hästskrället har ont igen. Enligt dom som behandlat med ir så kan det bli så här direkt efter en behandling, det är väl bara att vänta och se.

Om vädret tillåter tänker jag faktiskt ge mig ut på en skritt och travtur till helgen, jag får väl dra på en graman så att jag kan hålla styr på djuret om han skulle vilja bete sig. Jag måste ut nu annars blir jag tokig och hästen med misstänker jag! Lite rak landsvägsridning hade nog gjort oss båda gott.



Fortsatt väntan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar