måndag 15 juli 2013

För en gång skull i tid

Föga anade jag att det skulle kunna gå så fort att fylla en tävling. Anmälan till Champion of the Youngsters öppnade 18.00 i lördags kväll. Halv sju funderade jag på om jag skulle anmäla innan jag red eller efter ridturen. Vanligtvis hade jag nog valt att göra det senare men inte den här gången, jag valde att anmäla innan vilket var tur för när jag kom tillbaka var alla klasser fulla och då var klockan inte ens halv nio! Jag hade ingen aning om att den var så populär den här tävlingen.

Det är första gången jag tar mig råd att åka i väg på meeting, första och antagligen sista gången med för den delen. Det kostar ju en hel del att åka iväg så här. Här i Skåne brukar man ju inte behöva stalla upp då tävlingar på min nivå är så nära. Det finns sällan anledning att åka långt bort för att tävla. Jag drar mig för att åka längre än sex mil vilket jag antar är ganska bortskämt på andra håll i landet. Det är en av anledningarna till att jag vägrar att flytta ifrån skåneland. Allt här är nära och förhållandevis billigt både när det gäller hästar och annat i livet.

Nu ska jag fundera på vad jag ska göra med Russ i dag, kanske lite bommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar