söndag 28 juli 2013

Ljudet av regndroppar

Jag är väl galen men ljudet av regndroppar på mina fönsterrutor får mig nästan att rysa av mys! Håll med om att det behövs och  ni som gillar sommar och sol har väl ändå haft det toppen nu? Fast å andra sidan så vill jag verkligen inte att det ska regna hur länge som helst, då tänker jag på halmen som jag gärna vill ha in torr, gul och fin. Det börjar ju närma sig årets styrketräningspass!

I går red jag längs med ån som vanligt eftersom där lätt är det bästa underlaget just nu. Jag tror faktiskt  att asfalten är mjukare än grusvägarna här omkring för tillfället. Jag kände mig rätt så fantalislös i går så jag höll mig till galopp nästan hela tiden, jag brukar ju göra det när jag inte vet vad jag ska hitta på.

Jag strävade efter ett jämt stöd i bettet och att han skulle vara ganska låg i formen samtidgit som han gick på i ett bra tempo. Förutom det så gjorde vi lite övergångar och halter där han inte skulle flyta ut utan i stället kliva in med bakbenen samtidgt som han inte släppte stödet i handen genom att knäppa av eller dra sig ur. Övergångarna gick bra men halterna var sjukt svåra enligt Knatten, för han försökte på alla möjliga sätt att fuska. Var det inte ett ben som hoppade ut här så var det en bog som åkte ut där, eller så försökte han dra tyglar ur händerna på mig och bli lång som en giraff i halsen, alternativt fullständigt släppa stödet i handen och bara kröka på nacken samtidigt som han skulle stå som en hackney och när inte det gick så försökte han backa eller kröka sig på mitten och  fortsätta att gå som en krabba på sidan. Till slut fick vi till några ok halter med hela kroppen på plats men då klarade han bara av att stå still en halv sekund, typ. Lite att jobba på med andra ord.



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar