torsdag 25 juli 2013

Lite blogg och lite verkstad

Semesterlivet rullar på i stilla mak. I tisdags och i går var jag med BG på dressyrkurs. Första dagen fick Knatten agera dressyrhäst vilket han gjorde rätt så bra. Man hade kunnat ta honom för en knappt fyraårig dressyrhäst kanske. Jag har inte varit riktigt så konsekvent i min ridning av Russ under hans första år skulle man kunna säga, om man är snäll. BG gjorde ett bra jobb under deras pass och Knatten var jättefint när han började finna sig i att vara i "ramen" som dessa dressyrtyper hela tiden tjatar om, har aldrig riktigt fattat det där med "ramen" faktiskt.

I går fick lille Ture kämpa på i värmen och han är verkligen en rar liten häst som är duktig på att jobba. Hur som helst det har varit två intressanta, och mycket lärorika dagar men jag är fortfarande inte i närheten av att gå över till den mörka sidan. Trots att alla tydligen anser att när man är i min ålder så bör man rida dressyr och inte hoppa. Nej det är inget för mig, intressant att lyssna, titta och ta lärdom men inget jag vill syssla med själv. För långsamt, för tålamodsprövande, för mycket kroppskontroll för mig och min kropp och alldeles för lite hinder att flyga över. Jag kan inte tänka mig att det är samma adrenalinkick i en ökning som att flyga över en rejäl oxer??

Foto: Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar