onsdag 17 juli 2013

Tråkigt väder, eller?

Inte något badväder precis men ett perfekt ligga i soffan väder. Jag vet inte vad det är men jag trivs allra bäst när jag får vara hemma på semestern. Jag är skittråkig för jag vill inte åka någonstans och jag är inte heller direkt sugen på att fylla dagarna med aktiviteter. Tyvärr går mina semesterdagar i en rasande takt och halva semestern har snart gått. Jag har fullt upp hela dagarna så jag förstår verkligen inte hur jag hinner jobba i vanliga fall??

Jag har massor att göra när jag är ledig faktiskt och ändå hinner jag inte med allt;)! Jag går långa promenader med Rassel eller springer, jag rider,läser, pillar runt med småsaker, lagar mat. Framförallt så försöker jag även att slöa så mycket som möjligt, vilket är mycket viktigt att ta sig tid att göra tycker jag! Därför hinner jag inte med att städa, åka till tippen, dra ogräs, klippa gräset, röja, sortera i lådor, vika tvätt eller andra saker som folk gör om dom är hemma på semestern.

Nuförtiden är det ju sådan hets med att man ska ha tusen saker att göra och det premieras att springa runt som en duracellkanin, men till vilket pris. Jo folk är utbrända till höger och vänster, depressionerna dansar tango i hjärnan och ångesten vrider runt i folks hjärtan. I dag är det lite som att ju fortare man springer ju verkligare är man?

Dessutom ska man berätta för alla hur mycket man har att göra och hur stressad man är för att man har så mycket att göra samtidigt som man försöker komma på ytterligare projekt att ta tag i, vilket även stressar alla andra i ens omgivning. Visst det är härligt att komma in ett sådant flow, men när man sedan faller då kan man falla hårt! Jag gjorde det för några år sedan och var sjukskriven i två år! Så därför slår jag ett slag för slöandet och navelpillandet i dag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar