onsdag 31 juli 2013

Sömnlös

Något hände med min rygg i går för det gör rentut sagt skitont i den och jag har vaknat varje gång jag har rört mig det minsta sängen. Min teori är att det är en kombination av 11 cm klackar, förflyttning av halm och ålder som har orsakat mig denna smärta! Alltså både fåfänga och hårt arbete skulle man kunna säga.

I går hoppade vi Ture lite och det gick ganska bra. Vi tävlar på lördag då jag kom med fast jag stod som reserv. Dom är så himla gulliga i sekreteriatet i Trolleholm. Efter Ture red jag Knatten och det var första gången på väldigt länge jag var på ridbanan med honom. Knatten+ridbana+sommar=Häst som inte vill gå fram för fem öre. Han var så seg och faktiskt riktigt tradig att rida, jag ficka sparka på honom för att han överhuvudtaget skulle gå fram. Jag red galopp över bommar på en volt och tempoväxlingar i galopp, det kändes inte alls bra något av det. Dessutom red jag själv som en kratta vilket inte precis gjorde saker och ting bättre;) Vi avslutade passet med några språng på en liten oxer som vi nog inte kom rätt på en enda gång eftersom jag inte fick fram honom. Sista språnget var ok men jag blev faktiskt lite orolig för han kändes inte sig lik alls när han hoppade!?

Så nu nojar jag för att han har fel på sitt högra bakknä igen och att det är därför som han inte vill gå fram? Han "tappade" höger bak två gånger i går och det var rätt så längesedan han gjorde det. Det kan ju dock bero på att jag mest har ridit rakt fram  vid ån hela sommaren och att han inte är så genomriden nuförtiden. Jag får se hur han känns i dag helt enkelt.

Jag får även se vad ryggen säger om att rida? Det var efter att jag ridit i går som den liksom gav upp helt, jag kunde inte ens ta av mig ridbyxorna själv utan fick be Måns att dra av dom, men lite smärta har ju sällan hindrat en från att rida förr så det ska nog gå bra.
                                                                Ungefär så här trött var han i går                                                     Foto: Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar