måndag 22 juli 2013

I dag ska det ske

Ja att jag ska måla stallet eller snarare boxen, resten av stallet har A och J tagit och det tackar jag för! Tack, tack. Det här med att måla är ju så tråkigt att klockorna stannar men det måste göras. I dag måste det göras. Just nu försöker jag peppa mig själv att ta mig iväg, till stallet för att måla! Nu eller om en stund!

Nog med peptalk. I går red jag väldigt sent på kvällen eftersom det var så himla varmt på dagen. Då var det rätt så skönt förutom alla dessa små flygfän som förpestar tillvaron för hästar och människor. Jag har massor med myggbett på armarna i dag! Vi tränade på att göra raka halter vilket visade sig vara näst intill omöjligt av olika anledningar. Dels tyckte Knatten att det var skitjobbigt att ställa upp rakt och dels var flugorna på honom så då ville han inte stå still av den anledningen. Vi fick kanske till en något sånär halt av hur många halter som helst. Sen var det vanliga galoppfattningar där det gäller att ha honom rak i hela kroppen.

Rak är inte Knattens melodi. Ibland undrar jag om han är genmanipulerad och att han antingen har ormgener eller ålgener i sig, kanske både och! Nästan alla mina andra hästar jag haft har varit som oböjliga spett medan Knatten är precis tvärtom där man ska ställa så lite som möjligt. Fast jag föredrar denna svårighet framför den andra.

Dags att sätta på mig dagens outfit. Jag hade tänkt mig illasittande bajsbruna shorts, med ett urtvättat linne och dom hästbajsdoftande föredetta vita conversen på fötterna. Till detta tänkte jag mig lite förgstänk random utplacerade på hela kroppen. Vi ses!

                                                                                           Foto: Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar