fredag 5 juli 2013

Hjälm och sånt

Ja vad ska man skriva om i dag då? I går låg jag inomhus hela dagen med en fruktansvärd huvudvärk. Det enda jag var ute var när jag tittade till Russ i hagen.  Knatten ser numera inte ut som en tävlingshäst utan som ett riktigt gottlandsruss. Pälsen är ruggig och smutsig, manen buskig och lång och han har den där lätt frånvarande blicken som beteshästar får. Jag känner redan nu hur trög han kommer att vara när jag ska rida honom!! Jaja den tiden den sorgen.

I  morgon bär det av till Falsterbo, snål som jag är föredrar jag att inte betala något inträde och då får man ju åka på lördagen:)! Det är möjligt att jag åker ner någon mer dag men det får jag se. I morgon ska M och jag kolla in mässan och se vad man kan fynda där, som vanligt blir jag väl skitsnål och så slutar det med att jag inte köper något alls eftersom jag anser att det är för dyrt. Sån är jag! Jag fattar inte varför hästgrejer måste vara så förbaskat dyra??

En annan sak jag inte heller fattar är hur fanken folk har råd?? Speciellt ungdomar, var katten får dom sina pengar ifrån, mamma och pappa? När jag var i övre tonåren hade jag inga pengar alls, trots att jag jobbade! Jag skulle aldrig ha råd att köpa allt det som jag ser att vissa ungar går omkring i. Vissa hävdar att ridning är en rikemanssport och ser man till vad många har på sig och sina hästar så är jag böjd att hålla med! Trots detta är ridningen en av sveriges största sporter och alla som rider kan ju då rimligtvis inte alla ha direktörslöner, eller? Jag har det inte i alla fall!

Jag behöver en ny hjälm så det ska jag kolla runt efter. Bilder på hjämprovning kommer med största sannolikhet att dyka upp här i bloggen då det är ett av våra nöjen när vi går på mässa jag och M! Jag ser nämligen inte klok ut!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar