fredag 14 augusti 2015

Cool Harry

I dag fick Harry en guldstjärna i sin bok! Longeringen har vi nog klarat av nu för det kom enbart en liten protest i höger varv. Nu longerade jag bara en liten stund innan jag satt upp så det var inte någon längre stund han fick springa runt mig. Vi började på ridbanan som fortfarande delvis var utan staket, Harry såg detta som en möjlighet att smita ut och då tycket jag att vi lika gärna kunde rida ute på gräsbanan.
 
Det blåste friskt, minst sagt och så jag var lite spänd på hur det skulle gå att rida till att börja med. Harry var bara lite, lite mer på tårna än vanligt så jag tyckte att vi lika gärna kunde rida utan staket som med. Så jag red ut på fältet i stället. Vägen ut på fältet gick förbi hösilagehögen där den lösa plasten stod som segel i vinden, vilket Harry tog sig förbi utan någon större reaktion. Lite smög han, men inte mer än så! Sedan red vi runt ute på gräsbanan mellan alla hinder som stod där.
 
Först var det lite svårt att svänga över banan men så fort Harry fattade vad jag menade med mina ledande tygeltag så knatade han på åt det håll jag styrde. Harrys svängradie är visserligen ganska stor, men det är typ tredje gången jag rider honom utanför Pajens ridhus som är 20x20 m, så jag tyckte att han skötte sig väldigt bra. Nu har vi ridit utan staket i alla gångarter också. Snart är det dags att rida på tur anser jag. Vi avslutade med att skritta av ute på stubben och titta på halmbalar, dom var lite läskiga men inte värre än att man kunde nosa på dom!
 
De största fördelarna  med Harry är nog att han tänker väldigt mycket framåt av sig själv och att han är modig! Goda egenskaper hos en häst! Jag gillar VERKLIGEN den här hästen! Han är dessutom en "hummare"! Alltså en häst som smågnäggar när han ser en komma i stallgången, det är ganska mysigt faktiskt!!
 
 
Så här trött blir man efter en ridtur!


1 kommentar:

  1. Var säker på att du inte missar senaste nytt inom hästvärlden - besök Hästbloggarnas nya skvallerblogg! :)

    SvaraRadera