onsdag 26 augusti 2015

Korta tyglar

Jag hoppade Dante i går och det gick riktigt bra. Jag glömde tyvärr be Dressyrflickan att filma oss och det var synd. Jag hade gärna sett hur det såg ut eftersom det kändes så bra. Jag jobbar just nu väldigt mycket med min sits över hinder och min hand! Jag får gärna lite för långa tyglar, trots att det känns som att dom är korta;(! I går tänkte jag VERKLIGEN på handen och det fungerade!

Dante var lugn och fin med huvudet och det var inga problem alls att svänga. Jag kunde sitta och bara vänta in hindren och han fick till några riktigt fina språng mellan varven. Min position över hindren var också avsevärt bättre enligt min publik! Så igår var jag nöjd, nu ska jag bara göra likadant på Metallic då jag hoppar honom nästa gång. Förhoppningsvis blir det äntligen träning för Jacob på fredag, om han hinner hem i tid från Skyrup?! Jag ska be honom att hålla ett hököga över min sits och mina händer.

I kväll ska jag även rida Harry över bommar med hoppgruppen. Målet i dag är att vi INTE ska hamna ute i fältet. Stallägaren blir inte så glad då eftersom stubben nu är insådd. Harry har fått en liten ovana att pipa ut på fältet när han går i höger varv, jag tror att han sitter fast lite i nacken fortfarande och när det tar emot så försöker han komma undan och då är fältet ett bra ställe att sticka ut på enligt Harry. Jag får helt enkelt vara ännu kvickare än Harry och verkligen vara noga med att ta ut riktmärken att rida mot när jag rider på honom, jag har varit lite slarvig med det måste jag erkänna. Jag måste bli mer konsekvent i mitt ridande på alla hästarna och verkligen tänka på min egen position, hand och riktning. Att det ska vara så svårt att rida?? Men det är väl det som är tjusningen med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar