måndag 10 augusti 2015

Plugga!

Nu ska jag ta tag i det här med pluggandet, varje kväll ska jag läsa minst 100 sidor??  Eller i alla fall några sidor i körkortboken. Jag bestämde mig för ett bra tag sedan att ta BE körkort och har för längsedan införskaffat allt material som har legat väldigt prydligt och fint i en bokhylla. Typ sedan i början av årsskiftet ungefär! Nu har jag i alla fall tagit fram och öppnat bokskrället. Det var inte roligt att läsa för tjugo år sedan och det har inte blivit roligare under tiden som gått heller. Jag har även bokat och betalt teoriprov så nu måste jag läsa.

Först tänkte jag att hur svårt kan det vara med teori egentligen, jag har ju kört bil i hur många år som helst? Uppenbarligen hur svårt som helt visade det sig när jag gjorde ett testprov på nätet. Att jag får köra bil är ett under måste jag säga för enligt testet så var jag inte alls speciellt kunnig rent teoretiskt när det kom till bilkörning. Har ni som haft körkort länge testat era teoretiska kunskaper i dagsläget? Hade ni klarat teoriprovet? Eller är det bara jag som kört bil dom senaste tjugo åren och varit en ren trafikfara eftersom jag inte har den blekaste aning om vilka faror som kan dyka upp i en fiktiv korsning eller kan räkna ut bromsträckan, eller veta ja vad det är nu man ren teoretiskt ska veta när man kör bil?

Det är nog tur för alla min medtrafikanter att jag fräschar upp mina kunskaper gällande trafiken igen i alla fall om man ska se till det test jag gjorde!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar